Quantcast
Ζητείται λύση! - Real.gr

Ζητείται λύση!

Από τα μέσα Ιουλίου, το πιο σημαντικό πρόβλημα στην ελληνική αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) είναι η αδυναμία των εταιρειών κάθε μορφής και δραστηριότητας -που απορροφούν το μεγαλύτερο ποσοστό, σχεδόν το 75% των καινούργιων ΕV- να υποβάλουν τις αιτήσεις αγοράς στη σχετική πλατφόρμα για να λάβουν τις επιδοτήσεις που προβλέπει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά – Β’ Κύκλος».

Η πλατφόρμα, μόλις αναγνωρίσει το εταιρικό ΑΦΜ, απορρίπτει την αίτηση. Προς το παρόν, αιτήσεις για τα EV μπορούν να υποβάλουν μόνο φυσικά πρόσωπα, που αποτελούν ποσοστό κάτω από το 25% των υποψήφιων αγοραστών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα της ελληνικής κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας έχει μπλέξει στα «απαράμιλλα» γρανάζια της γραφειοκρατίας, μετά τη μεταφορά των σχετικών αρμοδιοτήτων από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Γίνονται προσπάθειες από τον πρωθυπουργό και τις ηγεσίες των υπουργείων προκειμένου ο πλήρης φάκελος να μεταβιβαστεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ομαλοποιηθεί η λειτουργία του προγράμματος, αλλά δυστυχώς σημειώνονται αδικαιολόγητες καθυστερήσεις οι οποίες αποθαρρύνουν τους υποψήφιους αγοραστές EV. Ενα ακόμη αυθεντικό δείγμα της ανίκητης ελληνικής γραφειοκρατίας.

Να τονίσω ότι το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά – Β’ Κύκλος», που ξεκίνησε στην αρχή του έτους, ήταν ο κύριος λόγος για τη σημαντική ανάπτυξη των EV. Σημειώθηκε αύξηση πάνω από 145 % στον όγκο πωλήσεων των EV το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2023, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το μερίδιο των EV φτάνει στο 4,5% της συνολικής ελληνικής αγοράς, ενώ σε αρκετές χώρες της Ε.Ε. φτάνει ακόμη και το 25% της αγοράς. Περίπου 4.500 EV κυκλοφόρησαν μέχρι τον Αύγουστο στην Ελλάδα. Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία της κυβέρνησης στην προσπάθεια για την πράσινη μετάβαση, η οποία έμεινε από… ρεύμα εξαιτίας της γραφειοκρατίας.

Η αναστάτωση στην αγορά των EV, που είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί κατακόρυφα το ενδιαφέρον των εταιρειών για τα καινούργια EV, θα είχε αποφευχθεί αν έγκαιρα οι αρμόδιες υπηρεσίες ενημέρωναν τον κλάδο για την εξέλιξη του προγράμματος των επιδοτήσεων. Οι αντιπρόσωποι, εκτιμώντας τα οφέλη από τις κρατικές επιδοτήσεις, παρήγγειλαν μεγάλες ποσότητες πανάκριβων EV. Μάλιστα, μερικές αντιπροσωπείες, για να τονώσουν τις πωλήσεις τους και να διευκολύνουν τον αγοραστή που επιθυμεί να αποκτήσει ένα EV εξοπλισμένο με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η αυτοκινητοβιομηχανία, χορήγησαν άμεσα την επιδότηση ακόμη και των 8.000 ευρώ με την εξόφληση του αυτοκινήτου. Δηλαδή, διέθεσαν τα αυτοκίνητά τους με επιδότηση έως 8.000 ευρώ, επιβαρύνοντας τη ρευστότητά τους. Πιστεύω ότι το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά – Β’ Κύκλος», που ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου 2023, πρέπει να καλύψει όλες τις προγραμματισμένες πωλήσεις των EV και έγκαιρα να ανακοινωθεί η εφαρμογή του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά – Γ’ Κύκλος», που θα καλύψει το 2024. Η μετάβαση της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση έχει απόλυτη ανάγκη την οικονομική στήριξη των EV, γιατί τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων δυστυχώς εξακολουθούν να είναι πανάκριβα, αλλά αποτελούν τη μοναδική μας επιλογή για να περιοριστούν οι επικίνδυνοι ρύποι. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR