Η Volvo είναι σταθερή και ατράνταχτη, όπως η μεγαλύτερη γέφυρα στην Ευρώπη η οποία συνδυάζει σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο.
Συνοδηγός στην τελευταία για το 2024 δημοσιογραφική αποστολή της Volvo ήταν ο Head of Marketing Operations & Communications Volvo Car Hellas, Αλέξανδρος Κωστήρογλου. Να τονίσω την άψογη οργάνωση και την ευκαιρία που μου δόθηκε να οδηγήσω για πολλά χιλιόμετρα σε δύο χώρες ένα τόσο ακριβό και εξελιγμένο αυτοκίνητο. Από την Κοπεγχάγη της Δανίας πήγαμε στο Μάλμε της Σουηδίας και επιστρέψαμε στην Κοπεγχάγη για να γυρίσουμε στην Ελλάδα αεροπορικώς. Ενα ταξίδι που σας το προτείνω ανεπιφύλακτα.
Πίσω από το τιμόνι του επιβλητικού Volvo XC90 PHEV «κατατρόπωσα» τους πάγους που καιροφυλακτούσαν στους δρόμους της Σουηδίας, ξεγέλασα τη χαμηλή πρόσφυση στις χιονισμένες διαδρομές στα πανέμορφα δάση και έκανα όνειρα για το χριστουγεννιάτικο ταξίδι.
Το πολυτελές SUV είναι εξοπλισμένο με την τελευταία γενιά του συστήματος Plug-in Hybrid, απόδοσης 455 ίππων. Το μήκος φθάνει τα 4.953 χιλ. και λόγω της κατάλληλης διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου προσφέρει επτά θέσεις και μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Εγιναν περιορισμένες παρεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση. Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά τη μάσκα και τις κατάλληλες διαμορφώσεις των επιμέρους τμημάτων. Η αναθεωρημένη όψη ανταποκρίνεται στην καινούργια ταυτότητα που λάνσαρε η πολυτελής μάρκα για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της, EX90 και EX30.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης περιλαμβάνει περισσότερες αλλαγές στον εσωτερικό χώρο. Από τη θέση του οδηγού παρατήρησα ότι το ανανεωμένο εσωτερικό ενισχύει την πρακτικότητα και έχει πολλά κοινά στοιχεία από τον σχεδιασμό και τη διαμόρφωση των νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της φίρμας. Σημείο αιχμής είναι η μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής, με υψηλότερη ανάλυση, που βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη και ανοίγει έναν κόσμο νέων λειτουργιών, εφαρμογών και φυσικά τακτικών ενημερώσεων λογισμικού over-the-air.
Στον εσωτερικό χώρο κυριαρχεί η σπουδαία σκανδιναβική αρχιτεκτονική. Το ταμπλό έχει πιο οριζόντιο σχήμα από πριν, ενσωματώνει διακοσμητικά πάνελ κατασκευασμένα από premium ανακυκλωμένα υλικά με πιο ανάγλυφο φινίρισμα και περιλαμβάνει νέους κάθετους αεραγωγούς. Ο ενισχυμένος φωτισμός συμβάλλει για μια ακόμα πιο πολυτελή αίσθηση τη νύχτα. Αυτή την εποχή στις 16:30 έχει νυχτώσει στη Σουηδία.
Να τονίσω τα αναπαυτικά καθίσματα με τις πολλαπλές ρυθμίσεις.
Στον δρόμο, το ανανεωμένο Volvo XC90 προσφέρει υψηλά οδηγικά χαρακτηριστικά τα οποία έχουν διαμορφωθεί με βάση τις έρευνες και τις δοκιμές της εταιρείας ακόμη και σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
Η απόδοση του αυτοκινήτου πλησιάζει το ανώτατο όριο της κατηγορίας του. Καίριο ρόλο στην ασφαλή κίνηση και στην υψηλή πρόσφυση, εκτός από τα ολοκαίνουργια χειμερινά ελαστικά, παίζει και η μόνιμη τετρακίνηση.
Οσον αφορά την κινητήρια μονάδα, απαρτίζεται από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0, απόδοσης 310 ίππων, και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 145 ίππων. Η συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται στο εντυπωσιακό επίπεδο των 455 ίππων. Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 8,6 χλμ./ώρα. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Αποθηκευτικός χώρος 640 λίτρα.
Οπως όλα τα κινητήρια σύνολα Plug-in Hybrid, έτσι και στο Volvo XC90 PHEV υπάρχει η δυνατότητα κίνησης μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Η μπαταρία φορτίζεται από εξωτερική πηγή -ακόμη και οικιακή πρίζα- και δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Η Volvo δίνει τη δυνατότητα να κινείται το βαρύ αυτοκίνητο έως και 70 χλμ. σε αστικό περιβάλλον μόνο με ηλεκτρισμό.
Αυτό σημαίνει ότι πολλοί οδηγοί θα μπορούν να κάνουν την καθημερινή τους μετακίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η αυτονομία με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης ξεπερνά τα 800 χλμ.
Είναι εξοπλισμένο με προηγμένο κλωβό ασφαλείας, καθώς και με μια ολοκληρωμένη σουίτα λειτουργιών ενεργητικής ασφάλειας.
Χρησιμοποιεί ραντάρ και μπροστινή κάμερα που ανιχνεύουν αν το αυτοκίνητο έχει εισέλθει στην επερχόμενη λωρίδα και το οδηγούν με ασφάλεια στη λωρίδα που είχε επιλέξει ο οδηγός για να αποφευχθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης. Βοηθά επίσης να αποφευχθεί η ακούσια φυγή από τον δρόμο. Χρησιμοποιεί το φρενάρισμα και το τιμόνι για να βοηθήσει στην αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα, πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα.
Ο τιμοκατάλογος του ανανεωμένου Volvo XC90 PHEV ξεκινά από τα 104.710 ευρώ. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα έρθουν στην Ελλάδα στα μέσα Ιανουάριου του 2025.