Η πανδημία έφερε και την πιο μεγάλη δοκιμασία στη σύγχρονη ιστορία των πολυτελών μαρκών αυτοκινήτων. Οι premium κατασκευαστές βρίσκονται σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση, καθώς ο όγκος των πωλήσεων τους μειώθηκε δραματικά, δημιουργώντας ασφυκτικές συνθήκες στον οικονομικό τους προϋπολογισμό. Η Mercedes αναζητεί με τα συνδικάτα στη Γερμανία τις καλύτερες λύσεις για να απολύσει 15.000 εργαζομένους και να περιορίσει τις ζημιές της. Ανάλογα προγράμματα εφαρμόζει η πλειονότητα των μαρκών, γιατί, εκτός από την πτώση των πωλήσεων, αντιμετωπίζει και δύο προκλήσεις, την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, που απαιτούν νέες επενδύσεις αρκετών δισ. ευρώ.
Στην Ελλάδα, το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, η BMW έκανε την ανατροπή στον τομέα των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων. Η γερμανική μάρκα, που έχει ως κύριο στοιχείο στο DNA της την οδηγοκεντρική φιλοσοφία, κατάφερε μετά από αρκετά χρόνια να ξεπεράσει τον βασικό ανταγωνιστή της, τη Mercedes. Ακολουθώντας επιθετική εμπορική πολιτική, λανσάροντας νέα προγράμματα απόκτησης των βασικών μοντέλων της ακόμη και με τη μορφή της μακροχρόνιας μίσθωσης, αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση, πουλώντας 1.521 ακριβά αυτοκίνητα. Σημείωσε τη μικρότερη πτώση στην κατηγορία των πολυτελών μαρκών, μόλις 8,6%.
Η ολοκαίνουργια Σειρά 1, η δημοφιλής Χ1 και η ιδιαίτερα επιτυχημένη Χ2 αποτέλεσαν τα βασικά της όπλα για να αποσπάσει το 4,1 % της συνολικής πίτας και να κατακτήσει την ένατη θέση στη γενική λίστα των πωλήσεων. Η πτώση των πωλήσεων ήταν 8,6%.
Η Mercedes έχασε το 34,8% των πωλήσεών της σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019. Κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση, πουλώντας 1.415 αυτοκίνητα, μερίδιο αγοράς 3,9%. Η υστέρησή της οφείλεται κυρίως στην απουσία της νέας GLA, η οποία αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της μάρκας στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV/Crossover. Λόγω της πανδημίας καθυστέρησε η εισαγωγή της, αλλά πλέον υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα. Η Mercedes τώρα ανέβασε ταχύτητα, γιατί, εκτός από την ολοκαίνουργια GLA, ενισχύει την θέση της στο πιο σημαντικό τμήμα της premium αγοράς με την επίσης καινούργια GLB και την καταξιωμένη A Class.
Επιτυχημένη κρίνεται και η προσπάθεια της τρίτης πολυτελούς γερμανικής μάρκας Audi, που λόγω της καραντίνας απώλεσε το 35,6% των πωλήσεών της. Η φίρμα, που επενδύει και στους αγώνες αυτοκινήτων δημιουργώντας το καλύτερο φυτώριο τεχνολογιών και ιδεών για την εξέλιξη των μελλοντικών αυτοκινήτων, συμπλήρωσε την τριάδα. Η αμιγώς ελληνική αντιπροσωπεία του ομίλου Kosmocar διέθεσε 1.346 πολυτελή μοντέλα μέχρι το τέλος Ιουνίου. Το ποσοστό της ήταν 3,7%. Στηρίχθηκε κυρίως στα δημοφιλή μοντέλα A1 και Q3, ενώ τώρα ξεκινά το λανσάρισμα του νέου A3 Sportback, με σπορ σχεδίαση και καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το Audi connect.
Οι Volvo, Jaguar και Land Rover αντιμετώπισαν και τους περιορισμούς στην παραγωγή. Επιδόσεις: Volvo (-27,8%, 615 πωλήσεις, ποσοστό 1,7%), Land Rover (-24,5%, 119, 0,3%) και Jaguar (-54,8%, 28, 0,1%).