Περίμενα πώς και πώς να οδηγήσω στην Ελλάδα την τελευταία εκδοχή του αυτοκινήτου που δεν έχει ταίρι στη σχεδίαση, στο στιλ και στους χρωματικούς συνδυασμούς. Ο λόγος για το νέο Fiat 500 Hybrid, που είχα δοκιμάσει τον Φεβρουάριο στη πανέμορφη Μπολόνια της Ιταλίας και με είχε εντυπωσιάσει.
Μόλις το παρέλαβα, με ελάχιστα χιλιόμετρα και την έντονη μυρωδιά του καινούργιου, κατευθύνθηκα προς την αγαπημένη μου περιοχή, το Σούνιο. Οδήγησα το φινετσάτο, τρίπορτο αυτοκίνητο στην ασφάλτινη διαδρομή που περιλαμβάνει ανοικτό δρόμο, κλειστές στροφές, καλό οδόστρωμα, έντονες ρηγματώσεις, σαμαράκια και αρκετές λακκούβες.
Στη πιο όμορφη περιοχή της Αττικής, διαπίστωσα ότι το κουκλίστικο μοντέλο δεν πτοείται από τις ελληνικές κακοτοπιές στους δρόμους. Ως γνήσιο τέκνο της μοναδικής ιταλικής σχολής, αντιμετώπισε πολύ καλά ακόμη και τις πιο δύσκολες καμπές. Μου έδωσε απλόχερα τη χαρά της οδήγησης. Η στιβαρότητα, οι άμεσες αντιδράσεις του τιμονιού, οι σχετικά σκληρές αναρτήσεις και οι ικανότητες του πλαισίου είναι βούτυρο στο ψωμί του απαιτητικού οδηγού που έχει μάθει να στρίβει. Βέβαια, μην ξεχνάμε τον ρόλο του.
Οσοι έχετε χρόνια να οδηγήσετε ιταλικό αυτοκίνητο και σας απασχόλησαν θόρυβοι, κραδασμοί και ταλαντώσεις, να οδηγήσετε το απολυμασμένο αυτοκίνητο στην τελευταία του έκδοση. Οι Ιταλοί αναβάθμισαν σε μεγάλο βαθμό το πιο πολύτιμο μοντέλο τους και του προσέδωσαν σε σωστή δόση και τη σπορ χροιά.
Εκπληξη και η πολύ καλή λειτουργία του ήπιου υβριδικού συστήματος. Οι Ιταλοί μηχανικοί επιτέλους αξιοποίησαν τις αρετές τους και στη νέα κινητήρια ατμοσφαιρική μονάδα βενζίνης τριών κυλίνδρων 1.0 προσέθεσαν την τεχνολογία Mild Hybrid, που περιλαμβάνει ηλεκτρικό μοτέρ BSG και μια μπαταρία λιθίου 12 Volt. Καθόρισαν την ισχύ στους 70 ίππους, βελτίωσαν τη διακύμανση της ροπής, μείωσαν το βάρος στα 77 κιλά και προσέθεσαν και ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το ήπιο υβριδικό σύστημα συμβάλλει στη γρήγορη επανεκκίνηση του κινητήρα σε λειτουργία Stop & Start και τον βοηθά στην επιτάχυνση. Απενεργοποιείται η μηχανή εσωτερικής καύσης σε ταχύτητες κάτω από 30 χλμ./ώρα.
Οι 70 ίπποι δεν είναι η πιο απολαυστική δόση, αλλά για το αστικό περιβάλλον είναι ό,τι πρέπει. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8’’ και τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα. Να τονίσω το χαμηλό επίπεδο θορύβου, τη μείωση του γνωστού κροταλίσματος και την ομαλή ανάπτυξη της ισχύος. Κατανάλωση 5,8 λίτρα/100χλμ.
Το «δικό» μου υβριδικό Fiat 500, με το νέο εντυπωσιακό χρώμα Green Dew, έχει και μεγάλη ηλιοροφή, για ακόμη πιο απολαυστική οδήγηση και τη νύχτα. Η ταπετσαρία των καθισμάτων κατασκευάζεται εν μέρει από ανακυκλωμένο πλαστικό. Θα ήθελα τελευταίας γενιάς φώτα Led, το τιμόνι να έχει πιο μικρή διάμετρο και αυξημένη βάση των μπροστινών καθισμάτων.
Το νέο υβριδικό Fiat 500, μήκους 3,57 μ., κοστίζει 12.800 ευρώ (περιλαμβάνεται προωθητική ενέργεια 1.000 ευρώ). Διαθέσιμο σε 3θυρο και Cabrio (μοναδική πρόταση!). Πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.