Η Toyota δεν θα μπορούσε να λείπει από τη νέα τεχνολογία που οδηγεί σε μια πράσινη και βιώσιμη κινητικότητα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2. Μέσα από την παρουσίαση του Kenshiki 2025, η εταιρεία υπογραμμίζει αυτή τη δέσμευσή της να προσφέρει επιλογές μετακίνησης ώστε το κοινό να επιλέξει το μοντέλο που ταιριάζει στις ανάγκες του. Τι σημαίνει αυτό;

Η Toyota δεν περιορίζεται μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα. Αντίθετα, προσφέρει μια σειρά λύσεων που περιλαμβάνουν υβριδικά, plug-in hybrid, ηλεκτρικά με μπαταρία (BEV) και υδρογονοκίνητα οχήματα, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες διαφορετικών αγορών και καταναλωτών (π.χ. νέα λανσαρίσματα, Gazzo Racing με την προσέγγιση «Ever Better Cars», φορτηγά βαριάς χρήσης). Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία επενδύει σε μια πολυτεχνολογική προσέγγιση, γνωστή ως Toyota Multi–Pathway, που τη διαφοροποιεί από άλλες εταιρίες που ακολουθούν αποκλειστικά μια πλήρως ηλεκτρική στρατηγική.
Δίνοντας μεγάλη έμφαση στη προστασία του περιβάλλοντος, η Toyota στοχεύει στην ουδετερότητα άνθρακα, στη μείωση εκπομπών CO2, αλλά και στην κυκλική οικονομία (μειόνωντας τη χρήση πρώτων υλών και επαναχρησιμοποιώντας τα υλικά των οχημάτων σε όλη τη διάρκεια ζωής τους).
Η LEXUS θα λανσάρει τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα
Η Lexus κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύοντας την παρουσία της στα BEV και προγραμματίζοντας την παρουσίαση τριών νέων μοντέλων BEV μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Το 2024, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Lexus αυξήθηκαν σε πάνω από 851.000 οχήματα, με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να σημειώνουν ποσοστιαία άνοδο 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας ρεκόρ 88.184 μονάδων.
Το νέο Lexus RZ, που ενσωματώνει όλα τα στοιχεία kaizen του bZ4X, είναι το πρώτο από τα τρία νέα BEV που θα κάνουν φέτος το ντεμπούτο τους. Το RZ διαθέτει καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το Steer-By-Wire και την αλλαγή εικονικών ταχυτήτων μέσω του νέου συστήματος Interactive Manual Drive, που αναβαθμίζει τη συνολική οδηγική εμπειρία.
Η Gazoo Racing
Η αποστολή της Toyota GAZOO Racing (TGR) για τη δημιουργία «ολοένα και καλύτερων αυτοκινήτων» συνεχίζεται ανεβάζοντας τον πήχη στους τομείς των επιδόσεων και της καινοτομίας. Το 2024, η Gazoo Racing κατέκτησε τους τίτλους κατασκευαστών στους αγωνιστικούς θεσμούς W2RC, WRC και WEC. Οι δραστηριότητες της Gazoo Racing στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μεταφράζονται σε αυθεντικές επιδόσεις με έμπνευση από τους αγώνες για τους πελάτες και εν γένει σε ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την Toyota συνολικά στον τομέα της ανάπτυξης ενισχύοντας την πεποίθηση ότι οι αγώνες εκπαιδεύουν τους ανθρώπους να κατασκευάζουν ολοένα και καλύτερα αυτοκίνητα.
Φέτος, η Gazoo Racing θα επιστρέψει στο Nürburgring για να συμμετάσχει με το GR Yaris Nur24, ενώ το GR Yaris M Concept, ένα πρωτότυπο με τον νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης G20E, που μπορεί να λειτουργεί με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα ή υδρογόνο, θα συμμετάσχει σε έναν αγώνα της σειράς Super Taikyu στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξής του.
Καύσιμα ουδέτερου άνθρακα
Η Toyota εξετάζει τις δυνατότητες των καυσίμων ουδέτερου άνθρακα για τα οχήματα δρόμου. Για αρκετά χρόνια, η εταιρεία χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα και e-fuels στα αγωνιστικά της αυτοκίνητα, όπως τα GR010, GR Yaris Rally 1 και GR Supra GT4, τα οποία χρησιμοποιούν αποκλειστικά με 100% ανανεώσιμα καύσιμα.
Τα καύσιμα αυτά προσφέρουν μια ρεαλιστική λύση για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας, όχι μόνο για τα νέα οχήματα αλλά και για τον ήδη υπάρχοντα στόλο που κυκλοφορεί παγκοσμίως. Η Toyota υποστηρίζει την τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2, αναγνωρίζοντας ότι τα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα αποτελούν βασικό μέρος του ταξιδιού για την υλοποίηση του στόχου μείωσης των εκπομπών CO2 σε ποσοστό 100%.
Κίνηση βασιζόμενη στο υδρογόνο
Η Toyota συνεχίζει να προωθεί τις δικές της τεχνολογίες υδρογόνου και κυψελών καυσίμου. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό παρατηρείται συνεχής εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο, με την TGR και την Rookie Racing να προωθούν αποτελεσματικά αυτή την τεχνολογία, συμμετέχοντας σε αγώνες όπως ο 24ωρος αγώνας Super Taikyu.
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου, η Toyota προχωρά στην ανάπτυξη της ΤΡΙΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, προσφέροντας ένα πιο συμπαγές σύστημα με 20% βελτιωμένη αποδοτικότητα και αντοχή που φτάνει έως και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα. Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου μηδενικών εκπομπών της Toyota παρουσιάστηκε στο Παρίσι 2024, σε διάφορα οχήματα, όπως λεωφορεία και βαριάς χρήσης φορτηγά οχήματα.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στον τομέα των οχημάτων βαριάς χρήσης, η Toyota συνεργάζεται με εταίρους για την ανάπτυξη μιας γρήγορης και οικονομικά βιώσιμης υποδομής ανεφοδιασμού σε όλη την Ευρώπη. Η εταιρεία πιστεύει ότι τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου διαθέτουν βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στη βιομηχανία βαρέων φορτηγών, παρέχοντας γρήγορο ανεφοδιασμό και μεταφέροντας μεγαλύτερα ωφέλιμα φορτία.
Το νέο πρωτότυπο μικροκινητικότητας FT-Μe της ΤΟΥΟΤΑ
Το όραμα της Toyota για «Κινητικότητα για Όλους» περιλαμβάνει την παροχή λύσεων που καλύπτουν μια ποικιλία προσωπικών αναγκών και περιστάσεων. Το νέο πρωτότυπο FT-Me είναι ένα συμπαγές ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία, σχεδιασμένο για να προσφέρει προσωπική κινητικότητα σε αστικά περιβάλλοντα, όπου η χρήση αυτοκινήτων δεν προτεραιοποιείται. Το FT-Me ενσωματώνει προηγμένη τεχνολογία με ηλιακά πάνελ στην οροφή, που επιτρέπουν τη φόρτιση της κύριας μπαταρίας, προσφέροντας 20 έως 30 χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίας την ημέρα, τα οποία καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης.
Συνδυάζοντας premium σχεδίαση και ευελιξία, το ευρύχωρο διθέσιο όχημα προσφέρει προσβάσιμη κινητικότητα σε άτομα με διπλώματα οδήγησης χαμηλότερων κατηγοριών, συμπεριλαμβανομένων ατόμων ηλικίας 14 ετών σε ορισμένες αγορές. Ταυτόχρονα, αποτελεί πόλο έλξης και για τους γονείς τους, καθώς και σε όσους χρειάζονται ένα δεύτερο όχημα για κοντινές μετακινήσεις. Το καινοτόμο αυτό πρωτότυπο αποτελεί μια σαφή απόδειξη της δέσμευσης της Toyota να προσφέρει επιλογές και ευκαιρίες σε όλους τους πελάτες.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της www.toyota.gr
Τα νέα μοντέλα
Στο Kenshiki Forum, η Toyota, στο πλαίσιο της πολυτεχνολογικής στρατηγικής της,παρουσίασε τρία νέα μοντέλα.

Το αναβαθμισμένο Toyota bZ4X προσφέρει αυξημένη ισχύ, πιο σπορ εμφάνιση και βελτιωμένες επιδόσεις. Οι ισχυρότεροι και πιο αποδοτικοί ηλεκτροκινητήρες του, σε συνδυασμό με τις μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας, παρέχουν αυξημένη αυτονομία τόσο σε πραγματικές συνθήκες όσο και στις πιστοποιημένες μετρήσεις, καθώς και έως και διπλάσιες ταχύτητες φόρτισης.

Επιπλέον, το νέο Toyota C–HR+ έρχεται να ενισχύσει την παρουσία της Toyota στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Βασισμένο στην αποκλειστική πλατφόρμα e–TNGA, θα διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.

Μαζί με το Urban Cruiser που ανακοινώθηκε πρόσφατα, η Toyota εισάγει τρία νέα BEV στις κατηγορίες B, C και D–SUV που βρίσκονται στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία των Toyota και Lexus στην Ευρώπη να φτάσει τα 14 μοντέλα μέχρι το 2026.