Ανυπομονώ να οδηγήσω το ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai, να το συγκρίνω με το απερχόμενο μοντέλο, που είναι «ο βασιλιάς των SUV» και να δοκιμάσω σε όλα τα οδηγικά σενάρια το νέο καινοτόμο υβριδικό σύστημα κίνησης e-Power. Το καμάρι της μάρκας στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας αποτελείται από μία μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης, που ενσωματώνει έναν κορυφαίο στην κατηγορία βενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 157 ίππων, μία γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 140 kW παρόμοιου μεγέθους και εξόδου ισχύος, όπως ακριβώς στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan.
Η ιαπωνική μάρκα, που μέχρι τώρα κάνει πράξη ό,τι υπόσχεται, ανακοίνωσε επίσημα πως είναι μια μοναδική λύση, που συνδυάζει την ευχάριστη, απρόσκοπτη γραμμική επιτάχυνση που χαρακτηρίζει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV), αλλά χωρίς την ανάγκη φόρτισης. Να προσθέσω: χωρίς το άγχος της φόρτισης, που δεν παλεύεται.
Αυτό που κάνει μοναδικό το e-Power είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας ανώτερες επιδόσεις ως προς την κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Χάρη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχουν οι απώλειες στη μετάδοση, όπως με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή το παραδοσιακό υβριδικό. Η άμεση απόκριση, όπως σε ένα EV, προσφέρει την αίσθηση της υψηλής ροπής, καθώς και καλύτερου επιπέδου επιτάχυνση σε διαφορετικές ταχύτητες, κάνοντας την προσπέραση ευκολότερη και με περισσότερη αυτοπεποίθηση, τονίζει η Nissan.
Παρόμοια με το Leaf, το νέο Qashqai e-Power επωφελείται από μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης του «ενός πεντάλ», που ονομάζεται λειτουργία e-Pedal. Οι οδηγοί μπορούν να ξεκινήσουν, να επιταχύνουν και να επιβραδύνουν χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού, γεγονός που υποστηρίζει έως και το 90% των σεναρίων οδήγησης.
Μερικά ακόμη στοιχεία για το νέο Qashqai e-Power: Βενζινοκινητήρας 1.500 κ.εκ., ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, συνολική απόδοση 190 ίπποι (!), ροπή 33,6 χλγμ., κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Μήκος 4.425 χιλ. (+35χιλ. από το υπάρχον μοντέλο), ύψος 1.635 χιλ. (+10), πλάτος 1.838 (+32), μεταξόνιο 2.666 χιλ. (+20). Αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος Μαΐου. Ελπίζω μέχρι τότε να επιτρέπονται τα ταξίδια, για να πάω με το νέο νέο Qashqai e-Power μέχρι την άκρη της Ελλάδας. Δεν ανακοινώθηκαν οι τιμές πώλησης.