Στη δύσκολη εξίσωση για να βρεις το κατάλληλο crossover στην κατηγορία των supermini, προστέθηκε και το ολοκαίνουργιο Renault Captur, ένα πανέμορφο αυτοκίνητο με μοντέρνα σχεδίαση και με τον αέρα του νικητή, αφού η προηγούμενη γενιά ήταν πρώτη στις πωλήσεις στην Ευρώπη.
Για τη δοκιμή επέλεξα την έκδοση που είναι κατάλληλη και για το αστικό περιβάλλον. Μοτέρ-διαμάντι 1.300 κ.εκ., απόδοσης 130 ίππων, εξελιγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και πολύ μεγάλη δόση τεχνολογικών διατάξεων σε όλους τους καίριους τομείς. Τι άλλο θέλεις για την καθημερινή περιπλάνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης και για το ταξίδι του Σαββατοκύριακου;
Οπως διαπίστωσα, το πιο καινούργιο μέλος της Renault είναι ιδιαίτερα φιλικό προς τον οδηγό και τους επιβάτες. Εύκολο στην οδήγηση, ακόμη και για τα πιο νεαρά μέλη της οικογένειας που μόλις απέκτησαν δίπλωμα οδήγησης, ευέλικτο και σύγχρονο σε όλους τους τομείς.
Ο κινητήρας δεν έχει ανάγκη από συστάσεις, γιατί εκτός των αναρίθμητων βραβείων και διακρίσεων, τον έχει επιλέξει και η Mercedes. Το αυτόματο κιβώτιο με paddles είναι εξαιρετικό και ιδιαίτερα χρήσιμο στην πόλη. Κανένα παράπονο και για τις επιδόσεις, αφού σε 9,6’’ πιάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Οικονομικό στο καύσιμο, στη δοκιμή έκαψε 6,7 λίτρα/100χλμ., με συνεχή χρήση του αποδοτικού κλιματισμού.
Η οδική συμπεριφορά είναι μια ακόμη έκφανση της φημισμένης γαλλικής σχολής: Ασφαλής, προβλέψιμη με μεγάλη δόση άνεσης και με υψηλά χαρακτηριστικά, ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο.
Θα ήθελα, όμως, λιγότερη υποβοήθηση στο τιμόνι και καλύτερη αίσθηση.
Στη λίστα με τα ισχυρότερα ατού του γαλλικού crossover, μήκους 4,2 μ., προσθέτω την πρακτικότητα και την πολυμορφία. Οι άνετοι χώροι για τέσσερις ενήλικες εύκολα προσαρμόζονται για τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μετακινείται και παρέχονται πολλοί συνδυασμοί για τη φόρτωση (από 422 έως 536 λίτρα).
Αξιολογήθηκε με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων, από τον EuroNCAP. Εξοπλίζεται με την πιο ολοκληρωμένη παλέτα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, Renault EASY DRIVE.
Η οθόνη πολυμέσων 9,3 ιντσών έχει τη μεγαλύτερη επιφάνεια θέασης της κατηγορίας. Ο πίνακας οργάνων με ψηφιακή οθόνη έχει διαστάσεις από 7 έως 10,25 ίντσες και παρέχει τη δυνατότητα εξατομίκευσης της εμφάνισης των πληροφοριών με έναν εξαιρετικά εύκολο τρόπο.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής έχει υψηλή τιμή – κοστίζει 26.650 ευρώ. Από 16.680 ευρώ (1.0 100 ίππων).