Ειλικρινά, όσο οδηγώ τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων τόσο μεγαλώνει η απόστασή μου από τα μοντέλα που φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το μόνο εμπόδιο στη σχέση μου με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης. Ερχεται το 2025 και ακόμη η φόρτιση είναι το άγχος όσων οδηγούν EV.
Στη δοκιμή, όμως, με το εξαιρετικό Hyundai Kona Electric, με τη μεγάλη μπαταρία 65,4 kWh, δεν προβληματίστηκα για την αυτονομία γιατί διένυσα στο αστικό περιβάλλον 440 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Πάνω από μία εβδομάδα περνούσα έξω από τα βενζινάδικα χωρίς να κοιτάζω την τιμή πώλησης της βενζίνης. Η φόρτιση στο σπίτι διήρκεσε περίπου έξι ώρες. Το κόστος για την φόρτιση του B-SUV μήκους 4.355 χιλ. είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με τη δαπάνη για την αγορά της πανάκριβης βενζίνης που μπορεί να είναι και νοθευμένη.
Για να αυξήσω την αυτονομία επέλεξα το πρόγραμμα ECO, τη λειτουργία οδήγησης i-PEDAL και την κατάλληλη βαθμίδα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Πολύτιμος σύμμαχός μου ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας, μόλις 0,27. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα δεν δέχεται καμία παρατήρηση, οι 218 ηλεκτρικοί ίπποι απογειώνουν το βαρύ αυτοκίνητο (1.795 κιλά). Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8’’, τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα.
Στον δρόμο είναι ασφαλές, ευχάριστο και ευέλικτο, ενώ ανεκτίμητο δώρο αποτελεί η ησυχία στον εσωτερικό χώρο. Ησυχο και στο ταξίδι λόγω της πολύ καλής αεροδυναμικής του.
Προσφέρει μεγάλο εσωτερικό χώρο και άνεση στους επιβάτες (μεταξόνιο 2.660 χιλ.). Το οδηγοκεντρικό ταμπλό φέρει ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του Kona EV. O επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού. Τα μπροστινά καθίσματα είναι εργονομικά και παρέχουν υψηλά επίπεδα άνεσης. Χώρος αποσκευών 466 λίτρα.
Οι συνεχείς ενημερώσεις λογισμικού Over-the-Air (OTA) συμβάλλουν στη μείωση του κόστους χρήσης.
Το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα ασφάλειας και άνεσης: Driver Status Monitor εσωτερική κάμερα αναλύει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, τον ειδοποιεί να παρέμβει. Σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, το αυτοκίνητο μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης. Υ υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου κ.ά.
Παρατηρήσεις: σκληρά πλαστικά, υψηλή τιμή πώλησης. Κοστίζει 52.490 ευρώ, όφελος έως 11.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση. Η γκάμα ξεκινά από τα 47.490 ευρώ(48 kWh 156 ίπποι).